fredag 1. mars 2013

1. mars: So-o-o-ol!

"Sånn ser det ut i hagen akkurat nå". Det er Blommig fredag sin utfordring å dele med hverandre i dag. Har vært litt småmisunnelig i det siste, jeg. På bloggere som har berettet om solvegger og takdrypp... I dag er det min tur. Våknet opp til sol, sol, sol! Og en etterlengtet fridag :-D

Stolen stod klar på verandaen. Bare å hente pute og pledd. Mmmmmm.
Fikk til og med sanket energi og lyst til å rydde litt av rotet som hadde samlet seg opp her ute i vinter...


Ute i hagen er det fortsatt mest hvitt!


Satte opp den gamle emaljerte bøtta til å samle opp takdrypp. Bruker vannet til orkideene.


Froskekongen venter tålmodig på sommerens oppgave som støtte for liljene


Inne i drivhuset har våren vært i gang en stund allerede! De mystiske figurene med munkekutte i bakgrunnen er  barlindbusker pakket inn i strie.


Sti gjennom hagen og ut i skogen


En perfekt dag til å bevilge seg en deilig kopp kakao med krem!
Nå gleder jeg meg til å se hvordan dere andre har det i hagen akkurat nå! Ønsker alle en fin helg :-)

36 kommentarer:

  1. Hehe, da ble det din tur til å få se sola også! Det er så deilig å se den og vite ar snart er det tid for snøsmelting. Jeg har ikke startet opp mitt drivhus enda, for her er det fortsatt veldig kaldt om natta. Men om en uke eller to må det da hjelpe på kulden om natta. Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp :-D
      Mars får vel opp nattetemperaturen også, om litt!

      Slett
  2. Deilig med sol på en vårlengtende sjel! Men jøje meg, så mye snø dere har. Drihuset ditt er flott... men det skjønner du nok at jeg synes. Samme produsent og samme farge som vårt... Ha ei deilig drivhushelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bor i et "snøhøl", jeg!
      Ja, vi er skjønt enige om at vi har et flott drivhus ;-)

      Slett
  3. Vilken härlig solplats du har.

    Och varm choklad , det är så gott nu blir jag sugen:o)


    Trevlig Helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får lage deg en kopp i dag!
      Så hyggelig at du vil følge :-)

      Slett
  4. Vad skönt det såg ut med koppen varm choklad. Underbart.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe av det beste jeg vet :-)
      Klem fra meg

      Slett
  5. Oh, det ser ut som om du har mer snö än hos mig, men väääldigt fint och soligt! :) Bra tips om droppvatten till orkidéerna! Brukar spara regnvatten i tunna i uterummet över vintern till det! Ha en fin helg! :) Mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er lurt å resirkulere! Om sommeren samler jeg opp til å vanne balkongplantene. Ha en fin helg :-)

      Slett
  6. Så härlig veranda du har att sitta på längtar till att kunna sitta ute jag med.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig glad i den plassen som gir fred og ro! Gleder meg hele vinteren til å ta den i bruk.
      Håper du snart får anledning til å gjøre det samme :-)

      Slett
  7. Det är rätt, man får ta tillfället i akt att njuta! Men nu vill jag ha våååår. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den kommer, den kommer!
      (Og da gjelder det å være tilstede...)

      Slett
  8. Sol, skön stol och fika, kan det bli bättre?Jag hade gärna suttit där med dig! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Får jeg by på en kopp i solen? Det hadde vært koselig :-D

      Slett
  9. Så flotte bilder..og ditt veksthus er som en diamant i i hagen:)
    God helg og takk for titten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord, og god helg til deg :-)

      Slett
  10. Svar
    1. Virkelig noe for mor! Og helt sikkert for far ;-)

      Slett
  11. Å, den stolen i den solen. Sån fin dag du ser ut att ha :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en riktig drømmedag! Årets første...

      Slett
  12. Vilken härlig stol!!!Den väckte habegäret hos mig!! Och tack för tipset om takdroppet till orkidéerna det skall jag också göra!!!Önskar dig en riktigt fin helg/Gela

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så stolen i en annonse, og ga meg ikke før en slik ble min... En hagevenninne av meg lanserte begrepet "stolhaging", noe denne stolen passer perfekt til!
      Hjertelig velkommen som følger :-)

      Slett
  13. Härligt med takdropp! Även om det är ovanligt mycket vinter i år så är en sak säker - förr eller senare försvinner snön!
    Ha en riktigt skön helg!
    Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det går vel raskt nå? Ønsker deg en flott helg!

      Slett
  14. Här har också kung Bore varit på besök ser jag...nåja med takdropp så vet vi att VÅR tid kommer...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvarSlett
    Svar
    1. Hu, ja. Noe fint er det, i årstidenes skiftning...

      Ha en flott helg :-)

      Slett
  15. Så deilig å kjenne vårsola varme oss opp igjen. Nå har vi en flott tid foran oss.

    Nyt den og kos deg! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, Vivi? Kjenner energien komme krypende...

      Fin helg til deg også :-)

      Slett
  16. Så härligt med både choklad, sol och takdropp.
    Ha en underbar dag!

    SvarSlett
  17. Mmm... underbart på din veranda. Vi har haft både sol och snö idag. Kram

    SvarSlett
  18. Det såg deilig ut å sitte i den stolen og nyte sola og ein god varm kopp kakao.
    For eit stort fint drivhus du har. Du har det oppvarma sida du har tatt det i bruk alt?
    God kveld,frå MarJE.

    SvarSlett
  19. Låter som en fantastisk dag i hagen :-) Tänk vad solen gör för energin i kroppen, det blir så tydligt den här tiden. Gillade särskilt avslutningen med choklad med gräddtopping, yummi !
    Ha en fortsatt fin helg. Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlett
  20. Du så skönt det måste vara att sitta på din terass och dricka varm kakao, härlig senvinterbild :)

    SvarSlett