torsdag 7. januar 2010

Frø, frø, frø

At det går an! Å være så fascinert av disse små posene som inneholder enda mindre, brune tørre greier...

Nå er jeg (og åpenbart mange likesinnede) i lykkelig såmodus. Det ryddes og forberedes, bestilles og byttes. Googles og begjæres.

De hagegales frøboks var innom iforgårs, og jeg byttet og storkoste meg :-)

Bestillinger er gjort, enda masse ligger på vent fra før. Enda det sant og si knapt er plass til en staude eller sommerblomst til i hagen. Dessuten har jeg vel snart alle de frøsorter det går an å ønske seg?

Spiller ingen rolle! Er så utrolig morsomt å se det spire og gro. Og et ekstra kick når noen mer vriene sorter spirer!

Kveldens raid fra "Plantamera":

Din beställning är mottagen


AntalArt.nrProduktPris/stTotalt
10414 ADLUMIA/KLÄTTERHJÄRTA 0,90 9,00
10419 SPJUTSILVERAX 1,00 10,00
10418 BLEK RUDBECKIA 'Hulu Dancer' 0,90 9,00
4404 BÄGARLÖNN/LUNDDOCKA 6,00 24,00
10309 MJÖLKKLOCKA 'Prichard´s Variety' 5,00 50,00
20357 AKLEJA 'Mellow Yellow' 0,50 10,00
20342 SMULTRON, ’Golden Alexandra' 0,50 10,00
20343 SKENSMULTRON, 'Harlequin' 0,30 6,00
50427 FÄRGVÄXLARTOBAK 'Marshmallow' 0,20 10,00
10326 FJÄDERVALLMO 'Lilac Feathers' 7,00 70,00

9 kommentarer:

  1. Hmm, hmm, plantamera var ny for meg...hmm ;)

    Såtrangen har ikke meldt seg ennå her, men det svirrer mange diffuse bilder rundt i hodet mitt som er grønne og inneholder solskinn..

    SvarSlett
  2. Grønne bilder med solskinn trengs virkelig nå...

    (Plantamera er et funn!)

    SvarSlett
  3. Frø... brune, tørre greier, ok, men du verden så fine dei er! Eg må ofte opne frøposene berre for å sjå på dei. Gleder meg til å begynne å så her også!

    SvarSlett
  4. ...og dessto fullere hagen blir dessto mer vil jeg ha...trallala...
    Joda, lett gjenkjennelig det der :o)
    Og jeg er like facinert hvert år over det underet det faktisk er at ut av et bittelite uanseelig frø kan komme en vakker plante.
    Men jeg prøver å holde igjen littegrann, inne er det litt for mørkt for å så sommerblomster og så kaldt som vi har det nå så vet jeg ikke om staudefrøene liker å bare bli satt ut. Og stabelen med potter jeg har tenkt å så i ligger et sted langt under snøen...

    Go' helg til deg og kos deg med såingen!

    SvarSlett
  5. Frø er noen snåle greier ja. Brunt og tørt, rart at det spirer i det hele tatt ;) Det er mange som er angrepet nå om dagen. Lykke til med sådden!

    SvarSlett
  6. Jeg har også bestilt, og fått frø fra Plantamera. Hun har veldig mye spennende, mye variegerte planter! Nå er jeg i den heldige stilling at jeg har plass til mange nye bed, fordi jeg har flyttet inn i et hus, som ikke er særlig opparbeidet hage, bar myyyye plen med masse løvetann og mose! Så til sommeren skal det graves! Jeg er også i frømodus, og har mye fra før, og har bestilt enda mer.....Senest i går, fra Plant World, som jeg egentlig ikke hadde tenkt heller ;o)
    Ha en spennende frøsesong!

    SvarSlett
  7. Du er jammen heldig, Krepsemor, som har plass til "mange nye bed". Wow! Jeg har fått klar beskjed fra avkommet at vi ikke har plass til "mer hage", og med det menes bed i forhold til plen....

    SvarSlett
  8. Røsslyng: Jeg sår bare de sommerblomstene som trenger ve-eldig lang utviklingstid. Sper på med sparepærer i vanlige arbeidslamper som plantelys.

    Staudefrøene kan vel gå ut, bare man måker snø over. Verre med de pottene under snøen, da ;-)

    SvarSlett
  9. Heisann!
    Jeg hadde tenkt til å ligge litt lavt i terrenget hva frø gjelder i år, men det frister å få noen nye frø i huset når jeg ser hva slags lister flere har
    lagt ut på bloggen sin. Uansett flere frø eller ikke, det skal bli spennende å følge med på hva som vil komme opp av jorda hos dere alle sammen etterhvert!
    Go´hælj!

    SvarSlett