fredag 17. februar 2017

Ikke uten min...



Ja, hva skulle det være? Man ikke kan være uten. Svaret stor i entreen og ventet på å bli fyllt og båret ut igjen i drivhuset. Min kjære vannkanne, selvfølgelig. Har jo mange, både store og små. Denne er akkurat passelig. Ikke for tung å bære, men rekker likevel til mange. Og så er den pen å se på.

Kanskje den eneste hageredskapen som er i flittig bruk hele året. Kanskje helt tilfeldig at min kjære spade og sekatør har sneket seg med i bakgrunnen?


Neida. De får de komme fram i lyset. Graver jo nå når jeg sår, og klipper kvister når som helst.
Disse, og storspaden klarer jeg meg ikke foruten.

Se flere tolkninger hos Pilgrim med Blommig fredag
Deler hos Seasons

38 kommentarer:

  1. Well, Spring seems to be just around the corner, my friend, don't be too worried !

    XOXO Daniela at - My little odl world - (Dany)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha-ha! I am sure you are right :)
      XOXO

      Slett
  2. Flott vannkanne! Den var virkelig et blikkfang. Det er jo nettopp de du viser her er helt nødvendig i hagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å ha noen pene også :) De tre viktigste det der!

      Slett
  3. Hei. Vannkanner er både nyttige og pene å se på. Hva skulle man gjort hvis man ikke hadde en spade. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Uten kommer vi ingen vei i hagen. Ha en fin helg!

      Slett
  4. Snygg vattenkanna! Det är definitivt något jag inte heller klarar mig utan.
    Trevlig helg!
    Kram Kristina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Særelig ved nyplantinger og til krukker... Og i drivhuset.
      Ha en fin helg!
      Klem

      Slett
  5. Så fin den var inte bara funktion utan något att titta på också.

    Trevlig helg! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg synes det er trivelig å ha noen pene redakaper også...
      God helg!

      Slett
  6. Riktigt snygg kanna!
    Trevlig helg!
    GUnilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, er fornøyd med den :)
      God helg videre!

      Slett
  7. Hei!
    Kjempefin vannkanne. Her går det stort sett i grønne plastkanner. Vi hadde ikke klart oss uten vannkanner.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, jeg har et kobbel med de grønne også.
      Ha det fint!

      Slett
  8. Her regner det så mye at jeg for det meste har inntrykk av at jeg ikke trenger vannkanne, men det stemmer selvsagt ikke. I høst var første gang jeg måtte vanne krukkene så sent på året.
    Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det uansett tørre perioder. Og jeg har ikke vanningsanlegg i drivhuset, Så det blir mye bæring.
      God helg!

      Slett
  9. Hej!
    Den var tjusig, din vattenkanna!
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvarSlett
  10. Den var fin, och behövs i trädgården.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. En fin, i tillegg til alle plastkannene.
      Ha det fint!

      Slett
  11. Heisann, det vannkanna di er virkelig lekker. Jeg går rundt og bærer på en grønn plastkanne med ei sil som bare faller av. Var nesten i ferd med å kjøpe meg ny på Dyre Gartneri i sommer, men syntes den var for dyr...
    Og så får vi be alle som har lyst til å sette av 2. juli for et treff under Rosens dag i Oslo. Det hadde vært gøy å slå av en liten prat i rette omgivelser!
    Jeg noterer dagen i avtaleboka mi - og så får vi markedsføre initiativet litt etter litt... Kanskje noen svenske have- entusiaster også vil dra over kjølen!
    Ha go´hælj ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja jeg har en rekke grønne plastkanner i tillegg. Hyggelig med noen pene også.
      Ja, vi får markedsføre etter hvert. Hadde jo vært kjempegøy med besøk fra Sverige :)
      God helg til deg!

      Slett
  12. Nej hur skulle man klara sig utan vattenkannan. Har också en i bra storlek, rymmer mycket vatten men inte för mycket så den går lätt att bära med sig. Ett bra val!

    Ha en fortsatt skön helg!
    /Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. I hvert fall ikke jeg :) Ja, denne er helt passe.

      God helg videre!

      Slett
  13. Naturligtvis så måste man ha en vattenkanna för vatten är en väldigt viktig ingrediens för att våra växter ska få leva.Du har dessutom en riktigt vacker sådan.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt, helt nødvendig. Takk :)
      Ha det fint!

      Slett
  14. Visst är vattenkannorna (har 5) ett MÅSTE i trädgården, likaså alla sekatörer (som jag inte vet hur många dom är) samt planteringsspadarna - som jag "bara" har två. Alltså kunde dom också ha kommit med i mitt inlägg.....så du har så rätt!!
    KRAM
    Susie

    SvarSlett
  15. Vannkannen er en nyttig ting i hagen, og din var jo ekstra fin da. Ha en riktig god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja , jeg har flere stygge også...
      God helg!

      Slett
  16. No plants without water, no gardener without water container! Groetjes Hetty

    SvarSlett
    Svar
    1. That's how it is! Have a nice weekend!

      Slett
  17. Hm.....jeg har kun en af de grimme grønne plastic vandkander, som jeg bruger i haven. I udestuen har jeg en lille brun, plasticvandkande med blot 2L.
    Jeg vander for det meste med haveslange, derfor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har en hel del grønne, stygge, men også noen mer dekorative. Pluss to slanger.

      Slett
  18. Väldigt snygg vattenkanna, med den i handen passar du i vilken trädgårdstidning som helst. Plastkannor är inte alls lika piffiga.

    SvarSlett
  19. Vannkanner, spader og sakser i diverse størrelser og greip må man ha!

    SvarSlett
  20. how can a gardener forget to have this life pouring resource for his dear plants

    SvarSlett
  21. Have so much enjoyed your weekly beautiful posts with ALL SEASONS for most of the first year - it was a treat! The watering of my plants is not as romantic as yours, since I use a water hose:) The water can and garden shears make for a great still life in the snow! Hope for you that this winter won't be so long and you can soon use the shovel and shears again! Have a happy week!

    SvarSlett