lørdag 3. august 2019

Noen liljer og dagliljer


I hagen er det nå dagliljer og liljer som viser seg fram. Plutselig dukket denne over her opp bak en busk. Plantet i fjor, så jeg har ikke sett den blomstre før.


Det er jo ikke helt fritt for liljer i denne hagen. I forgrunnen her er  Lilium 'Strawberry and Cream'


Fineste dagliljen, Hemerocallis 'Bali Watercolor' synes godt.


Orientliljen 'Muscadet' har selskap av dagliljen 'Crimson Pirate'


En av de flotteste dagliljene heter 'Eleonore'.

16 kommentarer:

  1. Hej Irene!
    Vackra liljor och dagliljor, de flesta har blommat över hos mig, men har några till som är i knopp.
    Spännande färg på den första bilden, har inte sett den färgkombinationen tidigare.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika!
      Tusen takk :) Noen dagliljer er ferdige, andre har nylig begynt.
      Ja, den liker jeg godt.
      Ha det fint!
      /Irene

      Slett
  2. Så lekre dagliljer og liljer du har! 'Bali Watercolor' var helt nydelig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Den gleder jeg meg til hvert år :)

      Slett
  3. Hei Irene

    Flotte sager - det er jo en topmoderne daglilje den første du viser og uden navn? Den blå tone er det de fleste dagliljeforædlere går stærkt efter i disse år...

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Jeg har lett og lett etter navn. Kan muligens være 'Dream Legacy', som jeg har et annet sted. Hm. Kan jeg ha den to steder?

      Ha det godt

      Slett
  4. Fina bilder på fina dagliljor och liljor. Har du något namn på den första dagliljan? Jag gillar de lite annorlunda svala färgerna hos den. Här har dagliljorna nästan blommat klart men vilken fantastisk blomning de har bjudit på i år. Värmen har lockat fram det bästa hos dem. Varma hälsningar Gunilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker :) Det er kanskje 'Dream Legacy'. Ligner i hvert fall. Jeg også! Ja, dagliljene har vært/er fantastiske i år. Ha det fint!
      /Irene

      Slett
  5. Så fine de er. Liljer er noe jeg ikke har så mye av, jeg har en gul standard daglilje, men den blomstrer tidligere på sommeren. Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, her er det mange. Må jo plante mye av det som trives :) God søndag fra Irene

      Slett
  6. Det var mange vakre Liljer og dagliljer som blomstrer hos deg nå.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Hei.
    Nydelige liljer. Liljer og roser er det skjønneste som finnes i en hage.
    God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk. De er kongene og dronningene i hagen :)
      Ha en flott uke
      /Irene

      Slett
  8. Vakre liljer! Hvert år holder jeg på å gi opp pga liljebillene, men så ender jeg opp med å la være å grave dem opp....
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg var ikke plaget av liljebillene før, men nå er de her. Knuser alle jeg ser, og gir ikke opp. Nei, må ikke grave opp!
      God ny uke til deg
      /Irene

      Slett