lørdag 22. august 2015

To fi-ine roser og et - eh - par liljer i morgensol!


Er det ikke selveste 'Munstead Wood', den nyeste riktig mørke fra David Austin (2007) som har plassert seg så fint her? Partneren er Kordes-rosen 'Cinderella' (2003). Nostalgiske 'Cinderella Fairy Tale' ble foredlet fram av Kordes nettopp for å møte de populære Austin-rosene med gammeldags fasong og duft.


Disse dagene er det bare å nyte augustsolen for fullt! Orient-trompet-hybriden 'Ice Cube' i hjørnebedet får et streif av morgensol.


Litt lenger borte, er det 'Eastern Morn' (Trompet x Longiflorum) som er i gang...


...og på nedre plan har de digre, gule OT-hybridene nylig slått ut. Har flere av dem i bedet til rosen 'Aïcha'. Stort og gult avløser stort og gult, liksom.


Her er 'Big Brother' knipset ovenfra verandaen.


Sola skinner på orientalerne 'Emani'...


...og denne som jeg faktisk ikke vet hvem er!


Og her er sola kommet fram til de to fi-ine rosene :)

Ønsker alle en deilig og solfylt augusthelg!

Bli med på Bloggparty i rosehagen til Håkan i Malevik!

31 kommentarer:

  1. Deilige bilder :-)) Her blomstrer også liljene og tilfører en ellers litt kjedelig høsthage både duft og farger :-)) God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, liljene er svært viktige syns- og duftbomer i hagen min på denne tiden (når sloitenhet kommer til syne her og der)!

      Slett
  2. Nydelige alle sammen! Big Brother var skikkelig flott :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :) Ja, han står til navnet. Høyere en meg...

      Slett
  3. Så nyydelige roser og liljer! Ha en herlig augusthelg du også :)

    SvarSlett
  4. Jeg må si du har noen flotte liljer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det har jo blitt en del etter hvert...

      Slett
  5. Underbart vackert! Speciellt liljorna är fina. Ha en fridfull söndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk! Liljene trives, så da blir det mange av dem :)

      Slett
  6. Så vackra rosor och liljor. Härlig färg på den mörka Austin rosen.
    Ha en fin söndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Ja, Austin har virkelig fått fram en fin mørkerød-lilla nyanse.
      Ha en fin kveld :)

      Slett
  7. Hei Villrose

    Lækre liljer - de ser ud til at være i rigtig god vækst!
    Og Munstead i sin rigtige farve er jo fantastisk!

    Ha en dejlig sommeraften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Karsten!
      Ja, de vokser og gror :)
      Var litt usikker på om jeg hadde den - men fargen er ikke til å ta feil av.
      Det samme ønskes deg!

      Slett
  8. Oh, I love these beautiful flowers !!
    Thanks for sharing your pictures !!
    Greetings

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks a lot :)
      Wish you a lovely day!

      Slett
  9. Oh, I love these beautiful flowers !!
    Thanks for sharing your pictures !!
    Greetings

    SvarSlett
  10. så underbart vackra blommor du visar...tack för att du kikade in på min nya blogg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Trivelig å høre, og takk for titten!

      Slett
  11. Så underbart vackra blommor du visar ...tack för att du kikade in på min nya blogg

    SvarSlett
  12. Munstead var nydelig i fargen, det samme var Cinderalla. Det er sjelden jeg ser så gode liljebilder som dette her. Du ser det vakre i dem, og greier å formidle det!!

    SvarSlett
  13. Jeg har aldri vært så opptatt av liljer, men når jeg ser de flotte du har skjønner jeg at jeg må ha noen her hos meg også.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
    Svar
    1. De er noen utrolige planter! Må unne seg noen av disse, fant jeg ut. Knerte liljebiller med en gang de måtte dukke opp, så går det bra.

      Slett
  14. You are the lady of the beautiful flower garden! I see such nature's beauty here as nowhere else!
    Thank you for sharing and for visiting me sweet friend.
    Hugs,
    FABBY

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for your nice comments which I really appreciate!
      Hugs

      Slett
  15. Beautiful dark red rose. I want to have that one too! Now I need to find a space.... The difficult part of gardening! Groetjes, Hetty

    SvarSlett
    Svar
    1. You better find a place :) Yes. It gets more and more difficult...

      Slett
  16. Hello Wild Rose
    I adore the deep red flowers of Munstead Wood and I'm thrilled to hear it has a perfume.
    I'm a lover of old fashioned roses, this ones petals look like silk - I will have to order one for my garden.
    Your blog is lovely - I will be back soon to see what's new!
    Happy days in the garden!
    Shane in New Zealand

    SvarSlett