torsdag 31. desember 2009

Småtanker på årets siste dag!

Hr./fru Nøtteskrike får runde av bloggåret 2009 hos meg. Ingen spøk å drive matauk i - 15-20 °C. Heldigvis mange som flittig bidrar til å berge småfuglene gjennom kneika.

Har i bakhue' tanker om å lage en "Årets"-kavalkade om hva som ble bra og ikke i hagen. Det må nok vente til utpå nyåret....

Men et prosjekt skal nevnes. Nye bed har oppstått, og gamle blir som nye. At jeg har skaffet meg en egen "Rasmark", kom overraskende, også på meg ;-) Endelig et sted å plassere småttingene av noen fjellplanter :-)

Det startet med at jeg sagde ned en pors i tomtegrensa over et brattheng (under tvil, for den var pen- - men skrekkelig søplete og spredningsdyktig). Under den, og over mitt kjære Bergbed, åpenbarte det seg en naturlig liten rasmark! I sommer har jeg ivrig tilført småplanter og løk. Til våren vil det vise seg om plantene kan trives der!

Nei, nå er det på tide å konsentrere seg om kongekrabbe, roastbiff etc.

GODT NYTTÅR!!

18 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av Nøtteskrika! Godt nyttår til deg også.

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår til deg!!
    Så treffes vi kansje når det snart våres på Oslo Mek. Tiden flyr.

    SvarSlett
  3. Flott bilde av nøtteskrika. Den har jeg ikke sett på disse kanter.
    Godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Godt nyttår! Måtte det nye bringe mange fine hagestunder.

    SvarSlett
  5. Nydelig bilde.
    Et riktig godt nytt år til deg og

    SvarSlett
  6. Nøtteskriker er flotte. :)

    Riktig godt nytt år. :D

    SvarSlett
  7. Ønsker deg et riktig GODT NYTTÅR!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder! Nøtteskrika er på besøk her også, men mest på senhøsten. Ha et nytt flott hageår!

    SvarSlett
  9. Godt NyttÅr til deg Villrose :)
    Nøtteskrika di var flott, den har eg ikkje sett her hos meg.

    SvarSlett
  10. Riktig godt nytt år til deg også! Et nytt hageår som står blankt og ubrukt og med nye muligheter.

    SvarSlett
  11. Godt nytt år!
    Nå ser vi fram mot et nytt og frodig hageår:)

    SvarSlett
  12. Godt Nytt År!
    Fin nøtteskrike og pene julestjerner. Ja, jeg innrømmer at jeg liker de utskjelte julestjernene... :)

    SvarSlett
  13. Godt nytt år til deg!
    Hakke fugler her vi desverre
    untatt om sommeren da kryr det av Måker som søpler ned...uff

    SvarSlett
  14. Tusen takk for mange hyggelige kommentarer :-)

    Jah, Orchis, du har vel julestjerner som trær, du. Flott syn!

    SvarSlett
  15. Wow, sier jeg, for noen bilder! Godt nytt år, Villrose!

    SvarSlett
  16. Nydelige nøtteskrika :D
    Litt forsinket nyttårshilsen fra meg, og takk for bloggfølget gjennom det gamle :)

    SvarSlett