mandag 26. august 2013

En fantastisk orientlilje: 'Muscadet' (og noen til)


 Så mye blomstring og ikke minst duft fra en enslig stilk! Orientliljen 'Muscadet' leverer, det er helt sikkert.


Blomsterfluen som koser seg  blant pollenbærerne antyder noe om størrelsen.


 Ikke så aller verst, denne feilmerkede fra løkstanden på hagemessa (Lillestrøm) heller!


Ergelig med feilmerking, men de ble i alle fall ikke vanlige oransje!


Tror dette kan være 'Black Beauty'?


"Svart" er også 'Landini' som troner foran høstbergknapp. Ja, har mye bergknapp i hagen. Passer bra inntil det meste!


Mørk er også 'Dimension' (eller var det feil?)


En helt uvanlig oransje er helt elektrisk, nemlig 'Electric Orange'. Lyser opp helt inni skyggen...


Lilium ' Miss Feya' , en  orientpet, springer ut i disse dager.

13 kommentarer:

  1. 'Muscadet' er en nydelig lilje! Bare det ikke regner så varer den veldig lenge. Flotte liljer du har.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den har stått riktig lenge :-) Eneste problemet med de høye liljene er velting...

      Slett
  2. Hei Villrose

    Fine liljer!

    Ja, "Black Beauty" tror jeg gerne det er!

    "Dimension" er da ikke feil:) - det er Richart Hydes mørkeste asiatlilje.'

    "Miss Feya" er den samme som "LeVern Friemann", en flot flot lilje!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Karsten! Da sier vi det er 'Black Beauty' og 'Dimension'! Kjøper alle de mørke liljene jeg får tak i :-) De er så fascinerende.

      Ønsker deg en flott dag!

      Slett
  3. For noen liljer! Her venter vi på siste lilje ut :)Vi får håpe den rekker det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Siste, allerede? Klart den rekker det!

      Slett
  4. Muscadet er flott! Jeg har endel feilmerkede liljer som skulle være Muscadet, men tilslutt fikk jeg heldigvis den riktige sorten også.
    Nydelige de andre liljene dine også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du fikk selveste Muscadet til slutt, da :-)

      Slett
  5. Så uendelig mange lekre liljer. Det kom visst en liljedille feiende over meg i år, så har fått noen sorter i jorden. Ny inspirasjon å hente hos deg! Likte de mørke spesielt godt. Ser dem for meg i flammebedet mitt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Moro å inspirere:-) Ja, de mørke er attraktive, og fine til å lage effekter i bedene med!

      Slett
  6. Oy oy for noen skjønnheter som viser seg nå på sensommeren hos deg.
    De er så flotte alle sammen, god helg.

    SvarSlett
  7. Fantastiske, knallflotte liljer du har! Den øverste var så spesiell at jeg har lyst å kjøpe en lik. :) Alle var de flotte, og nydelig fotografert.

    SvarSlett