tirsdag 27. oktober 2009

En drøm går i oppfyllelse!

Ukjent marsipan-klatrerose som blomstrer sent

For et par blogginnlegg siden nevnte jeg at jeg endelig hadde funnet plass til en rosebue. (Har bare grublet og drømt om en i tre år).

Her er'n!

Ingen grunn til å nøle lenger. Reiste sporenstreks til Bauhaus. Handlet en galvanisert, enkel sak som virker solid. En Climbing Iceberg til venstre og Constance Spry (tror jeg, har ikke sett dem blomstre) til høyre er allerede på vei opp. Mer er planlagt.

Geranium Rozanne er en riktblomstrende høstfavoritt!

Litt snodig plassering av en portal vil vel noen hevde. Det går en trapp opp til høyre. Med en gang denne kom opp, så jeg med ett plass til nok en bue :-) Hm. Må lure med gubben på en ny handletur... Rosene er jo allerede bestilt!

3-4 kuldegrader, pytt, pytt. Løvemunnen Black Prince er like flott, han!

Nå legges løker hver ettermiddag, til mørket senker seg helt.

13 kommentarer:

  1. Man skal oppfylle slike drømmer for seg selv! Og dobbel glede blir det når du fant plass til "nok en bue" :)
    Den løvemunnen er en forbausende hardfør tøffing. Lekker farge!

    SvarSlett
  2. Så flott roseportal! Dårlig med løk her, jeg har mistet hagepiffen for i år, kjenner jeg. Men det kommer forhåpentlig nye sjanser,

    SvarSlett
  3. Fin bue, og den ser solid ut! Jeg synes plasseringa virker spennende - ut gjennom rosene og inn på en trappesti. Perfekt. Kjøp endelig den andre også!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med buen - ser flott ut, det! Bauhaus-bue, kanskje også noe for meg. Jeg sliter med å plassere buen jeg og. Tror nok at man raskt har lyst på flere når en begynner ...

    SvarSlett
  5. Lekker rosebue gitt. Har en award til deg i bloggen min, men ser jo nå at du alt har fått den. Det var godt ment da..

    SvarSlett
  6. Vigdis; Denne virker ganske tung og solid i forhold til annet jeg har sett.Har gravd "bena" godt ned.

    Ja, det er pussig, hvordan behovet for flere straks melder seg...

    SvarSlett
  7. Jeg "tar til meg" awarden likevel, jeg, Snuffeldyret. Koselig uansett!

    SvarSlett
  8. Hei, og takk for hyggelig kommentar i hagebloggen min:))
    Fint med drømmer som går i oppfyllelse! Her i hagen kan det fort komme en storm eller ti i løpet av året, så jeg har ikke tenkt tanken på noe rosebue enda. Men hvem vet, kanskje i en krok med ly.
    Ha en fin fin kveld:))

    SvarSlett
  9. Hallo Katrinehagen! Kanskje en pergola går bedre hos deg :-)

    SvarSlett
  10. Jeg har også endelig funnet plass til en rosebue. Gleder meg til å få den opp til neste år.
    Jeg syns det ser fint ut å ha den i bunnen av en trapp.

    PS: det ligger en utfordring til deg på bloggen min :-)

    SvarSlett
  11. Leter etter litt solid bue til porten min. Har buen fra bauhaus holdt?

    SvarSlett
  12. PS. Jeg er Lene i Fredrikstad fra hagegal

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Lene :-)
      Ja, buen er solid! Absolutt bedre enn en del vaklevorne eksemplarer jeg har sett. Bare om å gjøre å få den solid plantet i jorda...

      Slett