torsdag 22. oktober 2009

Heisan! En award med tilhørende utfordring!

Fra Iris og Vig har jeg fått denne hyggelige kombinasjonen av award og utfordring til å speile egenskaper og interesser. Tusen takk! Vinkler det mot slikt som ikke nødvendigvis skinner igjennom i hagebloggen! Jeg tar utfordringen om å skrive 7 ting om meg selv, og gir den videre til to blogger jeg gjerne titter innom:
http://orchishage.wordpress.com/ og
http://ugressparadiset.blogspot.com/
Føl dere frie til å gjøre hva dere vil med den ;-) Ment som utmerkelse, og som utfordring og viderespredning om man har lyst.

Så til utfordringen, 7 ting om meg selv:

1) Vill etter gamle ting. Tar vare på og (prøver å) utnytte alt fra eldgamle skap til halvgamle kakebokser, lamper, glass og porselen, tekstiler... Spøker med at jeg godt kunne startet utsalg i garasjen, eller leid meg et bord på brukt/antikkmesse.

2) Prøver å spise økologisk. Velger det i matbutikken, og abonnerer på grønnsaker, frukt, brød og egg.

3) Liker å gå på skøyter, og praktiserer sammen med likesinnede om vinteren.

4) Svært arkitektur/interiørinteressert, selv om det ikke preger bloggen min ;-) Pløyer boligmagasiner, og har kost meg veldig med å tegne eget kjøkken, bad og tilbygg. Ikke her vi bor nå, men bare vent!

5) Lite opptatt av TV-titting. Hører heller på radio! Mest P2 + Herreavdelingen, radioteaterkrim og Radio Rock. Med radio kan man nemlig gjøre andre ting samtidig!

6) Spilt mye tidligere, blant annet i undergrunnsband. Blir kanskje mer klimpring framover, siden avkommet også har hivd seg over gitaren (kjøpt ny til henne).

7) Lesehest, jeg også! Alltid noe på gang. Rikholdig tegneserie- bok og magasinsamling. Sluker noveller, romaner, krim. Og selvfølgelig litterære verker om hage, hus og antikviteter :-D

7 kommentarer:

  1. se der ja :) Undergrunnsband? Nå ble jeg nysgjerrig, åssen sjanger snakker vi? Rock?

    Her går det også i endel økologisk, abonerte en periode men synes det ble for mye "tvang" (også irriterte jeg meg sånn over alle de te-tingene vi fikk nesten hver gang, jeg drikker grønn te, men den de sendte var fæl). Men vi har bil så det er ikke så mye stress å velge å hande der de selger økologiske ting da.

    SvarSlett
  2. Vi snakker rock!

    Sjelden te i øko-kassa nå...
    Iik. titter ut vinduet. Akkurat nå er Bambi i hagen - og spiser hekk, ser det ut for :-o

    SvarSlett
  3. Takker og bukker, en slik oppmerksomhet er alltid kjekt å få.
    Ikke helt lett å finne på 7 ting...
    Ha en fortsatt flott uke!

    SvarSlett
  4. Takker storlig for award! Tenker grundig gjennom hvilke 7 ting som kan ha interesse... og så kommer det nok noe om ikke så lenge.
    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Hehe, radio rock er min faste fredagskos på radioen. Bård Ose spilte til og med Grateful Dead etter min oppfordring... ;)

    SvarSlett
  6. Fredag er nå den STORE radiodagen, etter at "Hallo i uken" mistet grepet. Svitsj over til P2 etter Rock radio, Iris, så får du først "Sløyt og drøyt", og runder av med "Harald Are Lund" (om det ikke blir for drøyt, da ;-)).

    SvarSlett
  7. Orchis og Røsslyng: Ikke tenk for hartd, da! Det er fullt tillatt å skrive "uinteressante" ting...

    SvarSlett